Mihin tukesi käytetään?

Lahjoittajien tuki käytetään ihmisoikeuksien edistämiseen Suomessa. Nostamme esiin ihmisoikeusongelmia ja vaikutamme viranomaisiin ja päättäjiin lakien, käytäntöjen ja rakenteiden muuttamiseksi. Tukivaroilla vaikutamme, koulutamme, selvitämme ja kampanjoimme.

Olemme kaikessa varojenkäytössämme läpinäkyviä. Olemme Vastuullinen lahjoittaminen VaLa ry:n jäsen. Jokavuotisessa sääntömääräisissä vuosikokouksissa käsitellään ja hyväksytään toimintakertomus ja tilintarkastuskertomus. Tutustu vuoden 2022 vuosikertomukseemme (pdf).

Mitä tuellasi saadaan aikaan?

Lahjoittajien ja jäsenten tuki mahdollistaa pitkäjänteisen ihmisoikeustyön. Tukemalla Ihmisoikeusliittoa varmistat sitkeän työn ihmisoikeuksien puolesta. Tuellasi vaadimme Suomen valtiota noudattamaan kansainvälisiä ihmisoikeusvelvoitteitaan ja muistutamme velvollisuudesta viranomaisia ja poliittisia päättäjiä.

Tuellasi voimme esimerkiksi:

• selvittää ihmisoikeuksien toteutumista ja tuoda päivänvaloon ihmisoikeusloukkauksia Suomessa
  • vaikuttaa taloudellisten ja sosiaalisten oikeuksien toteutumiseksi eli kaikkein köyhimpien ihmisten aseman parantamiseksi Suomessa
  • vaikuttaa ja kampanjoida urheilun ihmisoikeuskysymyksistä
  • kouluttaa eri ammattiryhmiä ja opiskelijoita perus- ja ihmisoikeuksista
  • kampanjoida tehokkaasti syrjintää vastaan
  • ehkäistä tyttöjen sukuelinten silpomista ja kunniaan liittyvää väkivaltaa, ja vaatia viranomaisilta vastuuta ja tehokkaampia toimia
  • painostaa poliittisia päättäjiä toimimaan tehokkaammin rasismia vastaan
  • vaikuttaa eri vähemmistöjen ja alkuperäiskansa saamelaisten oikeuksien puolesta

Ihmisoikeudet eivät toteudu itsestään ja joskus niissä otetaan takapakkia. Siksi ihmisoikeuksia pitää puolustaa ja edistää joka päivä. Ihmisoikeusliiton tukijana olet osa ihmisoikeusliikettä Suomessa!

Kuukausilahjoittajat ovat meille todella tärkeitä, sillä säännöllisten, kuukausittaisten lahjoitustulojen avulla voimme varmistaa ihmisoikeustyön jatkuvuuden. Lisäksi lahjoittaminen on jo itsessään vahva kannanotto ihmisoikeuksien puolesta!

Jäikö mieleen vielä kysymyksiä lahjoittamisesta tai Ihmisoikeusliiton toiminnasta? Vastaamme mielellämme! Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@ihmisoikeusliitto.fi, niin autamme sinua kysymyksissäsi mahdollisimman pian.